Vreme u kojem živimo,
govorim globalno, najpogodnije karakteriše pojam “instant” od
ratova, preko vesti sve do života uopšteno gledajući.
![]() |
| Foto: Nevena Kragić |
Ako svedem priču samo na našu Srbiju
onda reči jednog pametnog čoveka kojeg rado čitam predstavljaju
najbolji mogući uvod. On kaže da su korupcija, nekompetentnost, paranoja i hipokrizija četiri jahača apokalipse u
kojoj Srbija živi.
Sve to najlakše se uoče diljem
virtuelnog sveta na društvenim mrežama.
Korupcija se jasno vidi
kroz botovanje iz kancelarija javnih preduzeća, nekompetentnost u
gotovo svim tim
iznešenim stavovima. Paranoju uočavamo
u uspešnom širenju lažnih vesti, a hipokrizija odnosno lažno
predstavljanje, najbolje se ogleda u beskraju komentara upućenih iza
imaginarnih likova i neetičnih hajki na stvarne ljude.
U vrtlogu algoritama koji zapravo čine
društvene mreže, naše stvarno društvo, ionako ostavljeno do pola
u svim procesima globalnih integracija, postalo je odličan teren za
svojevrsni eksperiment.
Ove reči potvrđuje nedavno ukidanje
odluke kompanije fejzbuk oko uvođenja novih funkcija uspešno
oprobanih prvo nad korisnicima u Srbiji.
Dakle u društvu koje čini mi se gubi
korak sa oflajn svetom teško je poverovati da upravo mi možemo biti
globalni lideri u stvaranju nekog novog virtuelnog etičkog društva
iako te reči izgovori jedan naš sugrađanin priznati svetski
ekspert do skora zapošljen u guglu.
Jer nema osobe, niti prave vrednosti
koja na društvenim mrežama u Srbiji neće biti prokazana i
provučena kroz blato ... te tako dolazim do suštine – previše
slobodnog vremena dovelo je do toga da su retki stanovnici Srbije
koji nemaju profil na nekoj od društvenih mreža.
![]() |
| Global Internet Freelance Market Overview 2018 |
Pazite – SRBIJA JE PRVA NA SVETU po broju frilansera na 1000 stanovnika. Izvor ove tvrdnje
su prikupljeni podaci sa frilens sajtova, a precizan broj kaže da je
to 3,52 frilensera na 1000 stanovnika.
Da li je to neka vrsta prednosti,
svakako jeste jer ukazuje da nam talenta ne manjka i da možemo
sustići liderske pozicije i u nekim drugim paramentrima. Barem što
se tiče virtuelnog sveta.
Ali kad govorimo o kulturi na
društvenim mrežama i promociji temeljnih vrednosti jednog društva
ne smemo nijednog trenutka da zaboravimo na činjenicu da su Fejzbuk,
Tviter i ostali kompanije koje posluju, kao i svako drugo preduzeće, sa glavnim ciljem – ostvarivanje profita.
Dakle nije ništa besplatno iako nam se
tako najčešće čini. Kao i prilikom osnivanja bilo kojeg
privrednog subjekta moramo korak po korak prvo da ispitamo tržište
(ko, gde, kako, potrebe, cene, kanali distribucije...) zatim da
napravimo kalkulaciju i model i na kraju da obezbedimo resurse.
Sudeći
prema tviter, instagram i fejzbik nalogu Ministarstva kulture –
Digitalizacija u kulturi počela je oktobra prošle godine. A koliko
je nama svima ovde zajedno jasno da su sve teme koje su na stolu
zapravo stvar novca?
Kada pogledate profite IT kompanija i
njihove tržišne vrednosti na berzi, shvatite da mnogi misle da će
one mnogo više vredeti u budućnosti. Jer sada ne vrede ni 20% u
odnosu na profite koje ostvaruju. Postavljam pitanje za kraj svog
uvodnog izlaganja – A šta ako greše? Puca balon.




Коментари
Постави коментар